foto project 1_edited.jpg

Project 1
Celebration of a New Beginning

Concert: zaterdag 1 december 2018 in Hanzehof, zaal Buitensociëteit Zutphen

Repetitiedata: de repetities voor dit project hebben reeds plaatsgevonden

Kaartverkoop: de kaartverkoop voor dit project is gesloten

Het project

Dit is het eerste concert van het Open Fanfare Orkest o.l.v. Willem van Zee en heeft een sprankelend en feestelijk karakter. Hiervoor is de mooie zaal, de Buitensociëteit van de Hanzehof, in Zutphen vastgelegd. Het thema is “Celebrations of a New Beginning”.Op het programma staat o.a. het prachtige werk ‘The Year of the Dragon’ van Philip Sparke, het feestelijke ‘Fanfare for a Celebration’ en ‘Fnugg Blue’ van Oystein Baadsvik. Voor dit project werken we samen met tubaïst Oystein Baadsvik en creatieve duizendpoot Marlies Claasen.

Oystein Baadsvik.jpg

Wij zijn er bijzonder trots op dat de beroemde Noorse tubaïst Oystein Baadsvik meewerkt aan dit concert. Hij zal een groot solowerk voor tuba en zijn bekende nummer Fnugg Blue uitvoeren samen met het OFO.

Oystein Baadsvik is in 1966 geboren in Trondheim. Hij begon op zijn 15e jaar tuba te spelen en won op zijn 18e zijn eerste prijs tijdens de Noorweegse nationale competitie voor solisten. Hij studeerde tuba bij docenten Harvey Philips en Arnold Jacobs. Baadsvik’s internationale carrière begon in 1991; hij won toen twee prijzen op het Concours International d’ExécutionMusicale in Geneva.

Kort daarna kwam zijn eerste cd uit die lovende kritieken kreeg vanuit de hele wereld. Hij is al jarenlang één van de beste tubasolisten van de wereld. De laatste jaren wordt hij veel gevraagd als gastdirigent bij professionele symfonie orkesten. De officiële website van OysteinBaadsvik is www.baadsvik.com.

Marlies is een creatieve duizendpoot. Haar stijl van presenteren onderscheidt zich door de persoonlijke manier waarmee ze verbinding maakt met de mensen in de zaal. Moeiteloos, met flair, humor en kennis van zaken leidt Marlies haar publiek door elk programma heen. Marlies studeerde Nederlandse taal- en letterkunde en tevens zang aan het conservatorium. In 2014 kwam haar cd SilentWords uit. Een unieke samenwerking met internationale musici. Het Budapest Saxophone Quartet uit Hongarije maakt een bijzonder deel uit van het project waarinfilmmuziek, ballades en jazz in een nieuw jasje worden gegoten.

In het seizoen 2017/18 treedt Marlies op in de theaters met de voorstelling ‘So long Cohen’, over het leven van de Canadese zanger Leonard Cohen. In deze voorstelling werkt ze onder anderen samen met grote Cohen fans cabaretier Ernest Beuving en schrijver Bas Steman. Ze zal samen met OFO o.a. het prachtige Gabriela’s song uit de film ‘As it is in heaven’ uitvoeren.

Marlies Claasen.jpeg

De pers over Marlies: ‘Marlies is een zangeres van buitengewone klasse. Of ze nou Engels, Nederlands of Braziliaans zingt, haar stem zit vol emotie en ze brengt de tekst tot in de kleinste details zo expressief, dat ze de toehoorders diep weet te raken’.

Beeld en geluid

Bekijk de video-opnames en foto's.

Dit project wordt mede mogelijk gemaakt door: